Hvordan opsiger man HelloFresh?

Det er blevet enormt populært at modtage måltidskasser på det danske marked, da der er en lang række fordele forbundet med at gøre dette. Blandt andet slipper man for selv at skulle købe ind, da man blot kan få den ønskede mad leveret til døren – og det er en af grundene til, at mange prøver det.

I dag kan man finde rigtig mange aktører på det danske marked, der tilbyder at levere måltidskasser lige til døren. En af de mest populære aktører er HelloFresh. Derfor er det naturligvis også denne udbyder, som rigtig beslutter sig for at vælge, hvis de vil prøve måltidskasser af.

Har du alligevel fundet ud af, at det ikke er noget for dig? I så fald skal du naturligvis have afmeldt dit abonnement, så du ikke bliver ved med at modtage og betale for mad, du egentlig ikke ønsker at få. Heldigvis er det ikke specielt svært at få opsagtA dit abonnement hos HelloFresh.

Afmeld HelloFresh: Sådan gør du

Som angivet herover, så har du ikke nogen grund til at tro, at det er svært for dig at opsige dit abonnement hos HelloFresh. Det hele kan du nemlig blot klare på deres hjemmeside i løbet af et par minutter. Det betyder, at du ikke engang behøver at kontakte dem, for at kunne gøre det.

Har du besluttet dig for, at du ikke længere ønsker at få mad leveret af HelloFresh, så skal du blot følge disse trin, for at opsige dit abonnement:

  1. Start med at logge ind på din konto
  2. Klik derefter på dit navn i højre hjørne og klik på ‘Kontoindstillinger’
  3. På næste side skal du scrolle ned, indtil du kan klikke på ‘Afslut abonnement’ længst nede til højre
  4. Er du sikker på, at du vil afmelde dit abonnement, skal du nu klikke på ‘Afslut alligevel’
  5. Til sidst vil du modtage en bekræfte på din opsigelse, hvorefter du kan trykke på ‘Luk’ for at bekræfte

Når din opsigelse er gået igennem, vil du modtage en bekræftelse på din opsigelse via den e-mail, du har brugt til at oprette din konto hos HelloFresh. Først når du har fået denne bekræftelse, er du sikret, at din opsigelse er registreret. Får du ikke en bekræftelse, bør du derfor kontakte kundeservice.

Husk at opsige i god tid

Hvis du har besluttet dig for, at du gerne vil opsige dit abonnement hos HelloFresh, er det vigtigt, at du får det gjort i god tid. Hvis du har været vant til at få din mad leveret enten lørdag eller søndag, kan du senest nå at ændre eller annullere dit abonnement inden tirsdag kl. 23:59.

Hvis du derimod får din måltidskasse leveret mandag eller tirsdag, så skal du have lavet din ændring inden onsdag kl. 23:59 i den forgangne uge. Det gør sig gældende, uanset om det er din plan blot at springe en levering over eller helt droppe dit abonnement.

Får du leveret dine måltidskasser mellem onsdag og fredag, er det et krav, at du har gennemført dine ændringer eller din annullering inden søndagen kl. 23:59 i ugen forinden. Derfor er det nødvendigt at være ude i god tid.

Du kan godt springe en måltidskasse over

Hvis du blot ønsker at springe en enkelt uge over, kan det godt lade sig gøre. Du behøver derfor ikke at opsige hele dit abonnement, hvis du f.eks. skal ud at rejse i en uge og derfor ikke har behov for at få leveret mad. Det er der mange, der tror, at de er nødt til, men det er faktisk ikke tilfældet.

Derfor kan det sagtens lade sig gøre at springe en enkelt uge eller to over, hvis du har brug for at gøre dette. Det kan f.eks. være, at du skal på ferie eller har lyst til at købe ind til mad selv. Hvis det er tilfældet, så kan du blot gøre dette, i stedet for at opsige hele dit abonnement.

Sådan springer du en måltidskasser over

Ønsker du ikke at afmelde hele dit abonnement, men vil du gerne springe en uge over, så skal du blot følge de trin, du finder herunder:

  1. Start med at logge ind på din konto
  2. Vælg derefter ‘Mine leveringer’ i toppen af menuen
  3. Klik på den dato, du ikke ønsker at få en levering på
  4. Klik på den grønne knap, der hedder ‘Planlæg uge’
  5. Klik derefter på ‘Spring uge over’
  6. Nu har du sprunget denne måltidskasse over

Du vil altid få vist en besked på skærmen, der viser, at du har sprunget en uge over. Du vil derfor ikke være i tvivl om, hvorvidt det er tilfældet eller ej. Viser den ikke denne besked, så forsøg at gå gennem trinene én gang til. Virker det ikke, vil det være bedst at tage kontakt til kundeservice.

Kan man opsige efter gratis måltidskasse?

Har du været så heldig, at der er nogen, der har foræret dig en rabatkode, så du kan få en gratis måltidskasse? I så fald er det en oplagt måde at finde ud af, hvorvidt HelloFresh i det hele taget er noget for dig. Til trods for, at det er helt gratis, er der alligevel mange, der tøver med at gøre det.

Dette kan der være flere grunde til, men i de fleste tilfælde handler det dog om, at folk er bekymrede for, hvorvidt det vil være muligt at opsige abonnementet, når de har fået en gratis måltidskasse – eller om de er tvunget til også at betale for en eller flere måltidskasser derefter.

Her er det vigtigt at slå fast, at der ikke er nogen grund til at være bekymret. Du kan sagtens bruge en rabatkode til at få en gratis måltidskasse, hvorefter du kan opsige dit abonnement. Det er blot vigtigt at få det gjort i god tid, så du er sikker på, at du ikke får endnu en måltidskasse leveret.

Er der en bindingsperiode hos HelloFresh?

Har du gjort dig tanker om at prøve at se, om HelloFresh er noget for dig? Men er du bange for at blive bundet til et abonnement? I så fald har du ingen grund til dette, da der ikke er nogen bindingsperiode hos måltidskassefirmaet.

Hvad det vil sige er, at du kan opsige det uge for uge. Finder du ud af, at retterne ikke er noget for dig, at du synes, det er for dyrt eller noget helt tredje, kan du derfor opsige det indenfor kort tid. Det er naturligvis også en af fordelene ved at vælge HelloFresh til fordel for en af de mange andre aktører.

Som der er givet udtryk for før, så er der dog nogle dage og tidspunkter, du skal leve op til, når du opsiger dit abonnement. Det ændrer dog ikke på, at du ikke bliver bundet i månedsvis, hvilket er en udbredt misforståelse blandt mange danskere.